11.6.10

Voittajafeelis?!

Trött och utsliten efter examen sitter jag hemma efter en biokväll och en degdag med How I met your mother. Filmen jag såg med några vänner heter A-team, en actionfilm. Den var helt ok, var så trött att jag i något skede nästan somnade, vilket aldrig har hänt tidigare... Så jag känner mig ungefär så här:



Men imorgon skall klockan inte ringa och väcka mig, för jag tänker sova hur länge jag vill!!! Sen blir det att förbereda en konsultationstimme till söndagen och börja med biologiplugganet. Här behöver också dammsugas och tvättas lite.

Nåja, provet idag! Först hade vi den skriftliga delen, som bestod av 4 delar. Vi fick en del åt gången, och de avklarade samlades upp efter hand. Första delen handlade om muskler, skelett, ligament. Andra behandlade de inre organen. Tredje var hjärna, nerver, hjärta, blodkärl. Sista delen var cranial nerves. Tyckte den skriftliga delen var relativt svår faktiskt.
Sen var det dags för "muntliga delen". Vi tryckte oss ilag med första gruppen ester, och de hade inte så mycket att säga till om även om dom verkade smått irriterade ;) Provet fungerade på det sättet att i vårt kära bårhus så användes 5 utav 6 bord. Det var en bestämd "rutt" man skulle gå och modellerna och de riktiga preparaten var numrerade. Man fick bara vara en person/bord åt gången. Sen i slutet så kom man fram till professorn, och så kollade han dina svar samtidigt och man hade ännu en chans att korrigera det som han sa var fel. Fast man fick bara ett halvt poäng för det. Tyckte denna del var lätt och rolig! Även här var det olika ämnesområden på de olika borden.
Men nu är det över. Bara och vänta på vitsord nu då :)

Igår träffades jag med en vän som hade sista skoldagen igår. Och även om hon har det tufft just nu så hade vi en underbar kväll. Jag var ju helt genomstressad hela dagen, men jag hade sån underbar feelis efter vår kväll. Mera sånt <3
Köpte även en bok i förhandspresent åt henne, The Lace Reader. Har den själv också men har inte hunnit läsa den. Sen måste jag ju bara köpa en bok åt mig själv också ;)

Jag älskar att sortera och få ordning på mina saker. Så det gjorde jag idag. Sorterade och organiserade mina ägodelar. La till sidan några saker ren till hemförlovningen nästa vecka. Känner mig nöjd och belåten, en hel del papper och saker fick åka i soptunnan också.

Nighty!

1 kommentar:

  1. Lycka till med slutspurten. Fin ommöblering på bloggen också!

    SvaraRadera