18.6.10

Första officiella lovdagen!

Vilken underbart härlig känsla. Myggen väckte mig imorse efter en ljuvlig sömn på fem timmar, och även om jag nästan satte mig upp för att ta något skolmaterial i handen så insåg jag, hej du har sommarlov nu! Saken är den att klockan var sex på morgonen då det här hände, så det var inte världens underbaraste. Kanske jag kryper tillbaka i sängen sen, klockan är inte ens sju nu...

Idag skall jag på massage (delkropps, dvs. ryggen och skuldrorna 45min. WONDERFUL!) och sen shoppa lite grann. Har länge varit het på anteckningsböckerna i Moleskin-serien. Och eftersom jag behöver en ny anteckningsbok för citat och andra visdomsord jag samlar på så tänker jag passa på :)


Sen blir det att packa ihop sakerna inför sommarlovet. Skall försöka att behärska mig och inte ta med hela lägenheten (bara nästan...). Som tur har jag inte så många böcker här, dom brukar jag vara väldigt paranoid med. Paranoid på det sättet att jag sitter och kramar om varenda bok, inbillar mig att den och den och den vill jag säkert läsa, samt alla 30 andra. Det brukar inte riktigt lyckas.

Eftersom vi skall hinna med åttans färja imorgon från Tallinn måste vi starta vid en fyra halv fem inatt/imorgon bitti. Tror nog inte det lönar sig att fara och sova, så skall dra en all-nighter och sova sen i bilen. På kvällen blir det grillibileet med gänget i Jeppis, skall bli super och ses! Måndag är det sen första jobbturen som gäller.

Usch vad jag var död igår. Antar att dödheten fortsätter några dagar framåt ännu. Min sömnbrist från hela terminen lär ta en stund att sova in. Men nu är det LOV, så jag kan göra vad jag vill. Nå iallafall nästan!

Härligt sommarlov till alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar