23.6.10

Pigfoot


Idag har jag fått lära mig något nytt, nämligen att sy några stygn. Vi hade skolning för läkarstuderanden, och där fick vi ett grisben, eller den nedre delen av en och fick börja laga snitt med skalpell osv. Lite malplacerad var jag kanske, de andra fick redan jobba som läkare eller var kandidater. Som tur lärde mig vår läkarstuderanden vi har på avdelningen hur man skulle göra. Ser mycket lättare ut än det är, men sen då man har greppet är det hur lätt som helst. E tyckte att jag absolut kommer att bli kirurg. Don't think so :P

Hade ett långt arbetsskift idag, kl.11-21.30, men dagen gick snabbt och vi var färdig i god tid med allting till kvällen. Fast nog var det jobbigt och komma iväg sig till jobbet imorse då man just hade vaknat. Fick dessutom ta och duscha håret snabbsnabbt under iskallt vatten. Hemma hos oss gäller regeln att använda upp allt tills det verkligen är slut, sen push it to the limit ännu. Därför är jag i mitt eget kryp-in noga med att köpa wc-papper, mat, och övrigt i god tid FÖRE det hinner ta slut.

Började även få mera besvär med mina utslag runt nacken. Blir att fara till hudläkare i slutet av sommaren då folk kommer från sina ledigheter. Morsan skrämde mig upp redan med att det skulle kunna vara psoriaris. Men det tror jag nog inte.

Fick idag reda på att min första lön kommer i slutet av JULI. Funderar på att kontakta någon och begära lite i förskott, annars blir det nog en mycket tråkig sommar...

Igår var jag och P på Sex and the City 2. Jättebra må bra film, och kritikernas dåliga feedback är nog inte alls på sin plats. Visst mindre sex var det, och överlag mindre drama om man jämför med serien, men underbara kläder och äkta vänskap fick man se igen! Och det räcker bra för mig :)

Skall stupa i säng så småningom, är helt megatrött. Nati nati!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar