13.6.10

Gamla barnserier, eller hur du undviker att plugga!



Så ddet här clipet sökte jag efter en tämligen lång stund. Det har blivit till ett insiderskämt på den tyska sidan av familjen. Det är taget ur dockteatern Augsburger Puppenkiste, det här är Urmel aus dem Eis. Jag måste medge att jag inte gillade dockteatervideona då jag var mindre, utom några avsnitt. Andra tyckte jag var för slöa. Men nu uppskattar man dom på ett helt annat sätt, speciellt då man inte har sett dem på säkert 10 år ;) Fast många minnen kommer tillbaka. Eftersom man i Tyskland såg på helt andra saker på tv, och lyssnade på helt andra saker så har man inte riktigt någon att tänka tillbaka med på alla dessa barndomens tv-stunder(vilket för min del var många och långa...). Uppenbarligen delar inte lillebror heller min entusiasm för allt det här gamla, so I'm on my own here.

Måste väl inte ens påpeka att jag inte har läst någonting idag, åtminstone inte skolrelaterat. Men jag har 2,5 dygn tills mitt besök kommer hit så kanske jag hinner kolla igenom biggen lite.

Imorgon börjar den nya säsongen av True Blood, can't wait! Roligt är det ju och se att ens tv/serievanor har ändrats lite genom tiderna. Från det mest oskyldiga till en jaa, mer eller mindre ganska rå serie hihi.

Anyhow, ny vecka imorgon, sista veckan i Tartu på en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar