24.6.10

Simple things

Det var oliderligt tungt att dra sig till jobbet imorse. Men jag cyklade kvickt som Hassel iväg på den lånade Tunturin och frös. På något sätt var det tungt idag, kanske vi har mera patienter som behöver mycket ompyssling nu jag vet inte.

Har nog aldrig sett en gladare min då en patient låg i en inte så liten pöl av avföring och hade geggat runt med den. Som tur stoppades inga finger i munnen iallafall. Men jo, en så liten sak kan göra någon glad. Tänk på det då du klagar nästa gång! Rekommenderar dock något lite mer hygieniskt, som sand/lera/play-doh att leka runt med.

Efter jobbet hade det hunnit bli skönt och "varmt". Det första jag gjorde var att slänga mig på gungan med en kudde och filt, där småsov jag i en dryg timme i solen. Underbart! My happy-place är absolut i en stor mjuk gunga i solen med en bra bok.

Ikväll prövade jag och P och S på Bodyjam. Det var nog inte vad jag hade tänkt mig. Jag väntade mig ett svettigt aerobicpass och fick istället nåt halvdåligt danspass. Håller mig nog till spin&pump samt gym i fortsättningen!

Mamsen hade köpt en hel hög med apotekssaker åt mig idag till mina utslag. E-vitamin för att svälja och sönderdelas och smeta på utslagen (mams kom ihåg att hennes pappa skulle göra likadant då han hade ramlat på bastuungen och hade enorma brännskador, så why not, kanske det fungerar!). Sen bepanthen-salva. Dessutom tänker jag börja knapra på mina Zyrtec igen. Har kliat mig så det ser helt hemskt ut. Dessutom verkar det sprida sig till framsidan av halsen nu också...

Vet inte om jag nämde det tidigare, men vi tog med 8x2liter Cola Zero då vi kom hem från Estland. Förråden sinar snabbt, och nu hade dom dessutom erbjudande på Cola vid Citymarket. Det måstes ju utnyttjas. Passar mig dessutom bra då jag skall iväg på nattskift midsommarafton! Får se vad som händer och fötter då, man vet aldrig vad som kommer emot en på ett nattskift!

Ha en riktigt glad midsommar, hoppeligen blir det fint väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar