15.6.10

Undecided

Jag har svårt och bestämma mig i nuläge om jag skall få provpanik eller inte. Jag har ca 1,5 dygn på mig till min sista exam, och jag har läst minimalt. I princip så lite att inget har fastnat. Skall jag då vara orolig eller ta det lugnt? Har inte riktigt bestämt mig ännu...
Mycket beror på läraren och vilka frågor man får. Sen är materialet helt uselt, så man får helt enkelt ta det som det kommer antar jag.

Inatt kommer besöket till Tartu, men jag behöver nödvändigtvis inte vara vaken för dom bor på ett hotell i centrum. Och bilen har dom med sig så det är jättelyxigt! Ser fram emot några fina dagar i Tartu med dem. Den sista månaden har nog gått jättesnabbt, det känns som om det just var mitten av maj. Nu är vi långt in i juni redan! Läste idag på HBL:s hemsida om sommarrean, och det slog mig att när har dom börjat med sånt så tidigt? Eller kanske är det min skolgång som har förlängts helt enkelt ;)

Igår kom första avsnittet av True Blood. Det är helt enkelt en jättebra serie, den barnförbjudna varianten av Twilight så att säga. Sen har jag nästan sett färdigt alla avsnitt av How I met your mother... Sommaren får bli lite mindre serie-centrerad!

Igår kom jag på en till super sak med att bo i Estland, och det är att man har en god orsak till att först låta telefonförsäljare tro att man är jätteintresserad av det superduperhyperextremt bra erbjudande dom har, aka lyssna på hela deras rabbel om tidningen, hur den har förnyats vilka gåvor man kan få etc. Sen i slutet, då försäljaren är så pass hoppfull och verkligen tror att han/hon får en ny prenumerant (man har ju ändå lyssnat och inte bara lagt på...), så kan man dra till med tyvärr, jag har flyttat till Estland-kortet. Extremt bra :D

Nå ikväll blir det restaurangbesök på stan, så borde kanske få gjort någonting ännu på eftermiddagen. Jag har ju varit så jätteeffektiv hittills... Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar