12.2.12

Det här med att återvända till "vardagen"

Alla brukar påpeka att man skall förbereda sig på att man känner sig tom och till och med lite nere efter intensiva studieperioder. Så då jag tog mig hem till Finland efter mina tentor väntade jag på den här känslan. Men den kom aldrig under mina 3 lediga veckor.

Istället har jag den här känslan nu då jag har kommit tillbaka till Tartu. Jag hittar på saker och ting att göra hela tiden, saker som "måste" göras. Sen om jag har en stund för mig själv håller jag på att bli galen. Jag (man) borde verkligen njuta av att det är roligt att vara i skolan. Ingen stress (ännu, för jag kan inte helt gå in på tankegången att hela våren skall vara en dans på rosor. Även om alla har sagt att det är så), hittills har vi inte ens något att plugga. Utom lite förberedelse inför veckans farmakologi seminarie.
Hoppas jag avklimatiserar mig snabbt. Vänjer mig vid att vara här igen och ha det skönt. Sen just då man fått in rutinerna igen så skall jag nämligen iväg igen, en vecka hemma, två dagar i Tartu, sen en helg i Helsingfors...

Nu skall jag njuta av min lediga söndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar