20.2.12

den som söker...

...skall finna.
Imorgon bitti sätter jag igång min 14 timmars resa hem med buss, färja och tåg. Jag skall fara hem och söka min borttappade livslust och skolmotivation. Det är min deal som jag gjort med mig själv för att jag är borta i nästan två veckor.
Här i Tartu har jag mest grävt mig ner i någon serie (såg i fredags sista Game of Thrones avsnittet, vilken SUPERBRA serie. Tur att säsong två kommer i april!). Dessutom finns ju dom serierna man följer med veckovis också. Räknade idag att dom är 11 stycken. Så blir det då man inte kan sluta kolla en serie trots att den blivit dålig (LÄS: House, Desperate Housewives, Gossip Girl och om Walking Dead fortsätter i samma takt så kommer den in i samm kategori också). Förstår inte hur man helt totalt kan tappa lusten att göra någonting alls. För att inte tala om skolan... Men kanske det delvis beror på att vi endast har föreläsningar (inte obligatoriska) och 1,5 timmes fjuttiga seminarier som då är obligatoriska en gång i veckan. Så grundförutsättningen att frambringa skolmotivation finns inte ens...

Hemmavistelsen börjar jag med att äta fastlagsbullar. För bara i Jakobstad gör dom bullarna precis så som dom skall vara! Sen blir det kosmetolog, familjehäng, jumppa och en helg i Uleåborg. Sen helgen efter det tar jag en pitstop i Helsingfors med nästan hela flickgänget samlat :) Farmakologiprovet och 45min seminariet tänker jag skita i. Dom är den mest otacksamma buntten lärare på skolan så detta får vara min stilla protest emot dom. Även om jag misstänker att det slår tillbaks i form av essä och mördande blickar.

Hemma finns det också två pjasasmissor att pajja, som enligt djungeltelegrafen har fått pinglande halsband. Staden skall lägga ut fällor (!) och plocka upp alla katter utan halsband. Får se om det blir av, för några år sen var det på tapeten att vissa ville lägga ut kattmat med råttgift i för att dom hade stört sig på katterna som springer runt på deras finpolerade och trimmade gräsmatta. Jag tycker det skulle finnas viktigare saker att haka upp sig på i Jeppis...

Anyhow, imorgon får jag sova hemma, wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar