16.8.10

Bokslut

Bokslut för sommarjobbet, åtminstone inom arbetskontraktens ramar. Jag har inhoppningsskift á 4 om en vecka. Dvs. en vecka ledigt före. Det blir eventuellt en trip till hufvudstaden imorgon, som skulle avslutas med R's födelsedagsfirande i Vasa. Inget är hugget i sten, förutom Vasabiten. Så man får vänta och se tills imorgon.

I fredags hade jag nattskift med L, alltid lika roligt. Förstår inte vart den natten försvann, för mitt i allt var den över! Det var en helt "normal" natt, men bara man vakar med de/den rätta personen så blir det genast mycket mycket roligare. Sista 45min. tillbringade vi med att spela filmquizz via internet. L hittade den på må få och det passade oss filmfanatiker helt utmärkt.

Efter välförtjänta åtta timmar dagssömn efter nattskiftet seg jag upp till en vacker dag. Den spenderades i vänners sällskap med bio, prat och mat. Ja och eventuellt årets sista dopp vid Fäboda.
Man måste nog medge att även om man blir led småstadslivet, speciellt jag som är så rastlös, så har man växt upp på ett underbart ställe. Nära till havet och lätt att ta sig allstans (inom stan :P )

Tre veckor kvar tills jag drar tillbaka till Tartu, och jag skall försöka använda dem väl! Även om det har börjat höstas där ute så håller jag fast vid att jag fortfarande har sommarlov.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar